2008. július 7., hétfő

Utazás Japánba - majd egyszer

Pár hete a Mesterrel beszélgettem a Japánba való kijutásra/ott tanulásra szóló kilátásokról, ő pedig adott egy címet, egy régi osztálytársáét, aki most is kinn van, nyelviskolába jár, dolgozik, miegyéb. Írtam mailt, a srác válaszolt, én meg közzéteszem, hátha más is tud épülni belőle.

------------------

Szia!

Surci vagyok, a címedet XY adta meg, ő az én Mesterem. Kérdéseim a következők lennének: Hogyan lenne lehetséges Yamasás diáknak lenni?


Mindenekelőtt javaslom, hogy nézd meg a Yamasa honlapját, ha eddig még nem tetted volna meg, ott nagyon sok hasznos infót találsz. Esetedben az egyik legfontosabb azt hiszem jelen pillanatban a jelentkezési határidő!

Tehát: jómagam a Károli Egyetem japán szakos hallgatója vagyok, de elmeszeltek az alapvizsgán (a kanji írás nem ment, így Zoli kivágott...).

Hát igen, bár a kandzsi mint olyan, akárhol is tanulsz, ha nem írod, gyakorlod milliószor és még egyszer, akkor.... de ezt úgyis tudod:)

Szóval: mennyibe kerülne 1 év a Yamasa-suliban?

Nos, akkor dobjuk össze megközelítőleg:
Először is vannak rövid kurzusok (un. SILAC, azaz max. 3 hónap), ezek a drágábbak, de mivel nem ilyenre járok, a pontos árakat nem ismerem. A honlapon talán rajt vannak. És vannak a hosszabb kurzusok (un. AIJP, min. 3 hónap, max. 2 év, feltéve ha nem jutsz el előbb a legfelsőbb osztályba, ahonnan már nem tudsz tovább felfelé menni). Én is ilyenre járok.
Tehát: 1 szemeszter, azaz 3 hónap kb. 180,000 jen, azaz egy évre ennek a négyszerese, 720,000 jen + valamennyi egyéb költség jelentkezéskor + egészségbiztosítás stb, bő 800,000 jen. Ha egybe fizeted, van valamennyi kedvezmény. És ha szerencséd van, akkor utalásnál 1,5 lesz a jen árfolyam, nem pedig mondjuk 1,7. Nem tudom, mennyire követed a jen árfolym ingadozását, tanulságos. Javaslom a következő honlapot, e ezen belül keresd meg a jent.
Aztán a koli: legolcsóbban havi 38,000 jen, azaz egy évre 456,000 jen.
Ja, Japánig repjegy oda vissza kb. 250,000 forint
Megélhetés: hát, attól függ, mennyire élsz nagy lábon, de azért havi legalább 30,000 jen körül szerintem célszerű számolni (akkor még nem utaztál, de nem is éhezel:)). Egy évre: 360,000 jen.
Hát, minimálisan ennyi: 800,000 + 456,000 +360,000 jen + 250,000 forint, azaz mondjuk 1,6-os árfolyammal számolva: 2,835,600 forint. + az egyebek.....

Helyileg hol található?

Okazaki egy kisváros (380,000 lakos), nagyon hangulatos, én nagyon szeretem. Nagoya vonattal fél óra, oda-vissza 1200 jen.

Milyen követelmények vannak a a jelentkezésre (érettségi-nyelvvizsga kell-e, vagy semmi ilyesmi nem szükséges)?

Na igen, érettségi jó ha van:) Nyelvvizsga és egyebek nem kell. Viszont mivel sok a jelentkező, nem minden jelentkezést fogadnak el. Nekünk magyaroknak annyi szerencsénk van, hogy kevesen jelentkezünk (jelenleg összesen 3 magyar tanul itt, de sokszor csak 1 van), s mivel igyekeznek minél "nemzetközibb" csoportokat összehozni, elsősorban pl. tajvaniak ill azon népek között van több visszautasítás, ahonnan sok a jelentkező.

Mik ott a körülmények, miket fedezne a befizetett pénz? Nem vagyunk nagy igényűek, 2ágyas koliszoba + zacskósleves-kombó tökéletesen megfelel.

A körülmények elég jók, egyebekről ld. fentebb!

Lehet-e külföldiként arubaitot vállalni, és ha igen, milyet?

Amilyenhez szerencséd van:) Legálisan heti max. 20 órát dolgozhatsz. Ezt illik betartani. Másrészt ha már itt vagy, akkor azért vigyázni kell, nehogy a túl sok munka miatt épp tanulni ne tudjál.

1 év alatt meg lehet 1kyuu-s szinten tanulni a nyelvet?

Ez rajtad áll. Nem tudom, milyen szinten vagy most, de itt is vannak linkebb emberek és komolyabbak. Ugyanakkor míg otthon nagyon nyelvvizsgaorientált a japán nyelvoktatás, addig itt azon kívül rengetek olyan dolgot is tanulhatsz, ami a nyelvvizsgához nem kell, de én személy szerint többre értékelem. Mert valljuk be: ehet, hogy valakinek van 1 kjúja, de meg se tud szólalni.....

Egyenlőre ennyi, remélem válaszolsz, aztán még tennék majd fel pár kérdést, ha nem gond.

Nyugodtan kérdezz, akármit, bármivel kapcsolatban! Remélem, segíthettem!

Tisztelettel: Surci és Maki

Üdvözettel, és sok kitartást!

-------------------

Egy héttel későbbi levelünkre a válasz:

-------------------

Sziasztok!

Na nézzük, miben tudok még segíteni.....

1. Hát a 3 millán kicsit kiakadtunk, az elég sok pénz... Te úgy mentél ki, hogy már megvolt az összes pénzed rá? Vagy van esetleg valami más megoldás is?

Háááát, az a helyzet, hogy mieőtt kimentem, elég régóta, évek óta gyűjtögettem, így amikor mentem, akkor úgy számoltam, hogy ha összehúzzuk a nadrágszíjat, akkor egy év talán kijön. Más megoldás? hát pl. baito.

2. A Mesterem azt mondta, hogy fényképezőt kint érdemes venni, mert a pára a hazaiakat tönkreteszi, viszont laptopot érdemes itthon venni, aztán átalakítóval kinn is lehet használni. Igaz ez? Gondolom van net a koliban.

Nekem még bírja a hazai fényképezőm, nem lett semmi baja. Laptopot otthonról hoztam. Net van minden szobában. Adapter itt lehet hozzá venni, hogy az itteni 110 voltos hálózatról ill. az itteni aljzattal lehessen használni.

3. Mennyi cuccot érdemes magunkkal vinni? Ruha-ilyesmi? Meddig nem kell vámot fizetni?


Vám kérdésben nem vagyok otthon. Ruhát attól függ, hogy mennyire vagytok magasak + láb tekintetében. Ha magasak vagytok, akkor hosszúnadrág és cipő azért jó ha van, mert nehéz itt venni. Egyéb ruhát lehet, ha akartok. Én mondjuk nem vettem....

4. Végül az egyik legfontosabb kérdés: drága a sör és a cigi?


Sört nem tudom, mert nem szoktam inni, biztos van olcsóbb is. Cigi jelenleg egy doboz kb. 300 yen (nem tapasztalatból:)), de lehet, hogy drágul még. Szóval ha nem szívtok, lehet rajta spórolni

Ha van még vmi, szóljatok.

Üdv.: Robi

------------------

Szal ez a helyzet most. Asszem hamarosan linkelni fogom a japános blogokat, olvastam már párat, azokban is van egy csomó jó infó.

És mivel rábuzultam az iRelated képekre, most kaptok egy iGeisha-t.

Nincsenek megjegyzések: