2008. április 13., vasárnap

Chatlog + konzumfelfogás-kritika

Kezdjük egy chatloggal, az Animecon miatt úgyis aktuális:

[13:41:54] Maki: letöltöttem japánul azokat a DN részeket is amit magyarul néztem
[13:42:21] Maki: majd meglesem őket
[13:43:21] Maki: ÉS KÜLÖNBEN IS MEG KELL SZEREZNÜNK MINDEN DEATH NOTE-OS CUCCOT AMIT KIADTAK EZIDÁIG!!!!
[13:44:30] Surci: IGEN!!!!! PONTOSAN EZT KELL TENNÜNK BAZMEG!!! MINDEN IGAZI RAJONGÓ EZT CSINÁLJA!!! KÜLÖNBEN SZART SEM ÉR AZ ÉLETÜNK!!!
[13:44:55] Surci: ÉS AZOKAT IS MEG KELL MAJD SZEREZNI, AMIKET MÉG NEM ADTAK KI!
[13:46:19] Surci: MÁR FIGYELEM A JAPÁN ONLINE OLDALAKAT, SŐT, AZ AMAZONT MEG AZ E-BAYT IS, HOGY HA KIJÖN VALAMI ÚJ EXTRA, AZONNAL MEGRENDELHESSÜK, RÁADÁSUL AZ ÁTLAGOSNÁL JÓVAL MAGASABB ÁRON, EGYENESEN JAPÁNBÓL! MINDEN IGAZI RAJONGÓ ÍGY TESZ!!!
[13:48:59] Maki: TUDTAM, HOGY SZÁMÍTHATOK RÁD!
[13:49:09] Surci: ÉN PEDIG RÁD!!!
[13:49:13] Maki: MINDENKINEK KÉNE EGY ILYEN BARÁT BIZONY!!!
[13:49:37] Surci: EGYÜTT TÉNYLEG VAN ESÉLYÜNK, HOGY MINDEN FANCUCCOT BESZEREZHESSÜNK!
[13:49:57] Maki: CSAK NEKÜNK SIKERÜLHET!!!!! MERT BÍZVA BÍZUNK!!!
[13:50:16] Surci: VÉGRE VAN CÉLJA AZ ÉLETÜNKNEK!!!! MÁR CSAK EZÉRT IS MEGÉRTE DEATH NOTE-OT NÉZNI!
[13:50:28] Maki: ÉS MEGSZÜLETNI!!!!!!!!
[13:51:43] Surci: DE BASZKI MÁR FÉL ÓRÁJA NEM NÉZTEM MEG 1 PERC DN-T SE! AZAZ 30 PERCET ELBASZTAM AZ ÉLETEMBŐL, AMIT SENKI SEM FOG MÁR VISSZAADNI! NEM AKAROK TÖBB IDŐT ELPOCSÉKOLNI, SZAL MOST MEGYEK IS ÉS NÉZEM A DEATH NOTE-OT!!!
[13:52:02] Maki: AZT HISZEM IGAZAD VAN!
[13:52:17] Maki: ÉN IS ÍGY FOGOK TENNI, MERT EZ EGY BÖLCS HOZZÁÁLLÁS!
[13:52:39] Maki: Kedves hallgatóink, olvasóink, vendégeink
[13:52:56] Maki: bepillantást nyerhettek az igazi Death Note-rajongók lelkébe


Komolyra fordítva a szót: sose hallottam annál nagyobb baromságot, mint hogy csak az tarthatja magát igazi rajongónak, aki képes X ezer forintokat kifizetni CSAK AZÉRT, hogy az adott cucc meglegyen neki eredetiben. EREDETIBEN BIZONY, sőt (ha merchandise-ról van szó) lehetőleg BONTATLAN CSOMAGOLÁSBAN valami limitált szériából, amit egyenesen Japánból hoz a különrepülőgép. És ez a felfogás sajna nemcsak a fancuccok tekintetében elterjedt: ha az adott animét/mangát/stb.-t ingyen szerezted meg (letöltés), akkor parazita vagy a fandom testén. "Ki is vetünk magunkból, mert mi képesek vagyunk éjszakai műszakot vállalni az iskola/rendes meló mellé, csak hogy megvehessük EREDETIBEN, ezzel bizonyítva, hogy mi igenis SOKKAL NAGYOBB RAJONGÓI VAGYUNK az adott dolognak, mint ti, akik csak letöltitek, és semmi munkát nem fektettek bele". Persze lehet, hogy csak nekem ilyen elferdült a szemléletem, de sosem fizetnék olyasmiért, amihez INGYEN IS HOZZÁJUTHATOK. Egyrészt Nyugaton az átlag parasztnak nem kell túlóráznia, hogy eredetiben megvehesse a dolgokat. A fenti konzumfelfogás is onnan indult, nem véletlenül. Szó se róla, én is őrülnék, ha kedvenceim a polcomon sorakozhatnának, ám a Balkánon sajna más a helyzet, és ne próbáljunk már úgy tenni, mintha Svédországban élnénk, magasan az EU-átlag feletti fizetésekből. Másrészt meg nem érzem magam semmivel sem kisebb rajongónak attól, hogy nem basztam ki feleslegesen pénzt csak azért, hogy a kiadó elnökének a seggén még egy sorral vastagítsam a zsírréteget. Az adott CUCC mondanivalója, története, hangulata így is átjön, az alkotó iránt nem érzek semmivel sem kevesebb elismerést vagy tiszteletet, mintha a boltban vettem volna, szal ez az „érve” a konzumpártiaknak szvsz nevetséges. VÉGEZTEM BAZMEG.

Egyéb: ajánlom mindenkinek ezt a blogot. A srác gondolatai nemegy helyen zavarosak, de vannak figyelemreméltó meglátásai, és nagyon jó stílusban ír. Aztán: ezt meglátva begörcsölt az oldalam is, akkorát röhögtem. Már tényleg csak Leonidas hiányzik, és teljes a 4chan Terror Squad. Valamint mindettől (azért nem teljesen) függetlenül: H aruhi. Remélem senkinek nem kell magyarázni.

És ha már chatlog, a bash.hu-n találtam ezt. Figyelemreméltó.

A post vége.

Nincsenek megjegyzések: